SEO straipsniai

Kaip parašyti SEO straipsnį: 3 formulės

SEO straipsnį parašyti gali nebūtinai profesionalus tekstų rašytojas. Literatūros ar žurnalistikos mokslų krimsti tikrai nebūtina, nes SEO straipsniai paprastai neprivalo būti itin kokybiški. Gramatines klaidas parodyti gali Word kalbos tikrinimo programa, o štai apie ką rašyti ir kaip – jau sunkesnė užduotis žmogui, kuris rašo elektroninius laiškus, trumpučius įrašus socialiniuose tinkluose, skelbimus ir komercinius pasiūlymus. Kad netektų kelias valandas praleisti rašant vieną SEO straipsnį, rekomenduojame pasinaudoti paprastomis rašymo formulėmis. Pagal jas gali būti parašomi bet kokios apimties SEO straipsniai.

Kas yra tos rašymo formulės?

Tai savotiškas šablonas, struktūra, kuri tinka visiems ir apie viską. Jei nesugalvojate nieko konkretaus, toks šablonas gali jums padėti greitai parašyti gana padorų straipsnį. Formulė nėra absoliutinė, ją galima keisti pagal situaciją.

Kad ir kokia rašymo formulė pasirenkama, reiktų išlaikyti tam tikrą pastovią straipsnio struktūrą:

Kitaip sakant, straipsnis turėtų konstatuoti problemą, paaiškinti, kokie yra jos sprendimo būdai ir iššūkiai, o pabaigoje priminti, kad būtent vienas sprendimas yra pats geriausias ir kodėl jį verta pasirinkti.

Formulė Nr. 1: Klausimai atsakymai

Bene paprasčiausias būdas parašyti straipsnį yra užduoti keletą klausimų ir juos atsakyti. Gaunamas toks pusiau interviu, kuris yra pakankamai informatyvus, reklaminis, tačiau įdomus skaityti. Kaip sugalvoti tinkamus klausimus?

Čia padėti gali artimas žmogus, nedirbantis toje pačioje srityje, kurią reikia aprašyti. Leiskite jam užduoti klausimus apie aprašomą produktą ar paslaugą. Svarbu žinoti, ko jis nesupranta apie jūsų aprašomą objektą. Jei nėra galimybės, tada pasirinkite keletą iš šių klausimų:

Kokią problemą jūsų prekė/paslauga išsprendžia?

Kodėl kyla minėta problema? Kokios šios problemos ištakos, atsiradimo priežastys?

Kam yra skirta prekė/paslauga? Koks jos galutinis vartotojas?

Kiek kainuoja jūsų prekė/paslauga?

Kodėl apsimoka ją įsigyti? Kaip jūsų prekė/paslauga padeda vartotojui sutaupyti daugiau pinigų, laiko, resursų?

Kaip galima įsigyti prekę/paslaugą? Ar yra galimybė užsisakyti internetu? Kokie užsakymo internetu privalumai? Su kokiais iššūkiais susiduria vartotojas užsakydamas prekę/paslaugą internetu?

Ko reikia, kad įsigyta prekė/paslauga būtų maksimaliai efektyvi ir veiktų nepriekaištingai? Jei tai prekė, kokios priežiūros sąlygos, galimybės pervežti, atnaujinti, remontuoti, jei kyla nesklandumų?

Kas gali suteikti daugiau informacijos apie prekę ar paslaugą?

Kodėl dėl šios prekės/paslaugos reiktų kreiptis būtent į minėtus profesionalus?

Jei atsakote į visus šiuos klausimus, pabandykite ištrinti pačius klausimus. Turėtų išeiti gana sklandus tekstas. Aišku, į klausimus turėtumėte atsakyti pinai, paminint ir dalį klausimo. Pavyzdžiui, „Ar naudingas šis straipsnis?“ atsakymas turėtų būti ne „Taip, naudingas“,  o „Straipsnis apie straipsnių rašymo formules naudingas, nes padėjo parašyti SEO straipsnį be jokio filologinio išsilavinimo vos per valandą“.

Klausimus irgi stenkitės užduoti uždarus, kurie prasideda „kiek“, „kaip“, „kodėl“, „kada“, „kokia“, o ne „Ar“. Į klausimą prasidedantį „Ar…“ atsakymai gali būti „Taip“, „ne“, „nežinau“, o toks atsakymas tikrai nepadės parašyti išsamų straipsnį.

Formulė Nr. 2: Istorija.

Nauja tendencija visame pasaulyje yra vadinama istorijų pasakojimu – storytelling. Šis būdas rašyti reikalauja šiek tiek daugiau pastangų. Nepaisant to, išlieka tas pats problema-iššūkiai-sprendimas principas.

1 dalyje pateikiama istorija iš patirties, įvykusi kažkam, kažkur, kažkada seniau. Istorijos veikėjas nekonkretus, nuasmenintas. Pavyzdžiui, vienas vilnietis, maža mergaitė iš Lietuvos kaimo, tam tikros srities profesionalas. Įvykiai turi būti šiek tiek sudramatinti, sutirštintomis spalvomis. Pavyzdžiui, veikėjas susidūrė su tokia problema, kad kita išeitis buvo vos ne virvė ant kaklo arba kalėjimas. Bet susiėmė ir tą problemą išsprendė. Jam padėjo žmonės, tam tikros aplinkybės, naujos patirtys.

2 dalyje aprašoma prekė arba paslauga, kuri nebūtų leidusi įvykti prieš tai istorijoje aprašytiems įvykiams. Tiesiog konstatuojamas faktas, kad prekė ar paslauga yra efektyviausias minėtos problemos sprendimas.

3 dalyje aprašoma, kas tą prekę ar paslaugą gali suteikti, kiek ji kainuoja, kaip ją galima užsisakyti ir kodėl verta užsisakyti būtent iš tų profesionalų, o ne kitų.

Formulė Nr. 3: Enciklopedija.

Senas geras patikrintas metodas yra aprašyti prekės ar paslaugos esminius principus ir lyg tarp kito paminėti, kas tą prekę ar paslaugą teikia. Tokia yra formulės paskirtis…

Aprašymas susideda iš trijų dalių:

  1. Esminiai bruožai, išvaizda;
  2. Panaudojimo būdas ir sąlygos;
  3. Galutinio kliento portretas

Papildomai galima įterpti ir istorinį momentą, jei prekė ar paslauga yra ne nauja, o tęstinė. Pavyzdžiui, jei aprašomas elektrinis virdulys, pateikiama trumpa informacija apie jo išradimą. Jei tai buhalterinės apskaitos paslauga, galima priminti, kad buhalteriai buvo itin gerbiami net senovės Romoje.

Enciklopedinio aprašymo išskirtinis bruožas – šaltinių citavimas. Aišku, pagrindiniai šaltiniai yra jūsų interneto puslapyje pateikiama informacija. Jei bandoma imituoti objektyvų straipsnį, galima paminėti Delfi, 15min.lt, Lrytas.lt ir kitų žiniasklaidos priemonių straipsnius, net pateikti nuorodas į konkrečius straipsnius. Aišku, Wikipedia.org enciklopedijos citavimas yra tiesiog privalomas.

SEO straipsnis gali turėti kelias išeinančias nuorodas į autoritetingus šaltinius, tarp kurių yra ir pora jūsų reklamuojamos svetainės puslapių. Tokiu būdu sukuriamas pakankamai informatyvus, bet savo tikslus įgyvendinantis straipsnis. SEO straipsnio tikslas – sukurti tam tikros tematikos puslapį su specifiniais raktiniais žodžiais ir įterpti nuorodas.

Įgudę rašytojai gali sutalpinti visas tris formules į vieną straipsnį, tačiau tada jis yra pakankamai ilgas. SEO straipsniui pakanka 300-500 žodžių.

Tikimės, kad šios trys formulės padės rašyti SEO straipsnius visiems, kas tik nori. Parašę straipsnį, neskubėkite jo publikuoti. Tai padarykite kitą dieną ar po poros dienų. Prieš publikuodami, dar kartą įdėmiai perskaitykite – greičiausiai rasite, kuo straipsnį papildyti, galėsite pakeisti keletą vietų, kurios skamba nenatūraliai. Nekreipkite dėmesio į tai, kad straipsnis reklaminis. Toks jo tikslas.

Jeigu yra galimybės, duokite straipsnį paskaityti kolegai – gal ir jis turės keletą pastabų arba bent jau atras keletą klaidų, kurias visada galima pataisyti. Tai natūralu, nes klaidų atras kad ir 10 žmonių, kurie tikrins straipsnį. Tokia jau toji mūsų lietuvių kalba – niekas iki galo nežino, kaip turi būti teisingai ir taisyklingai…

Exit mobile version