SEO straipsniai

Vidinės ir išeinančios nuorodos SEO straipsniuose

SEO straipsnio vienas iš svarbiausių tikslų – įterpti nuorodą į užsakovo tinklalapį. Bet kiek nuorodų galima turėti SEO straipsnyje? Ant kokių raktažodžių geriausiai jas dėti? Į šiuos klausimus pabandysime atsakyti netrukus.

Vidinės ir išorinės nuorodos

Nuorodos yra dviejų rūšių:

  1. Vidinės. Nuoroda dedama iš vieno straipsnio į kitą tame pačiame leidinyje. Nuoroda į pagrindinį puslapį retai kada turi reikšmę, nes paprastai puslapio pavadinimas turi nuorodą, vedančią į pradinį puslapį.
  2. Išorinės. Nuoroda dedama į visiškai kitą, domeno išorėje esantį puslapį, todėl ir vadinama išorine.

Google rekomenduoja kokybiškame turinyje dėti ir vidines, ir išorines nuorodas. Vidinės nuorodos yra reikalingos savo puslapio autoriteto gerinimui (kuo didesnis autoritetas, tuo išorinės nuorodos vertinamos geriau). Išorinės nuorodos yra reikalingos užsakovo puslapio autoritetui gerinti. Su laiku SEO straipsnio puslapio autoritetas kyla, reiškia ir nuoroda darosi vertingesnė.

Nuorodų tipai

Nesvarbu, ar nuoroda vidinė, ar išorinė, ji gali būti skirtingų tipų.

Straipsniuose gali būti naudojama dar viena nuorodų rūšis. Tai nuorodos ant iliustracijos. Tiesa, šis būdas naudojamas gana retai, o jo vertė abejotina.

Kiek nuorodų galima naudoti straipsnyje?

SEO straipsnių talpintojai paprastai pageidauja ne daugiau, kaip 2 išeinančių nuorodų. Kiti sako, kad viena nuoroda turėtų būti dedama kas 250 žodžių. Tai mitas, kuris egzistuoja visame pasaulyje. Iš tikrųjų Google nėra nustatęs išeinančių ar vidinių nuorodų apribojimų. Tiesiog straipsnis su 10-15 nuorodų jau atrodo labai reklaminis, o jo ketinimai gana abejotini. Dėl to tokia praktika yra reta. Kuo daugiau nuorodų, tuo didesnės galimybės, kad skaitytojas išeis iš puslapio ir nebesugrįš. O to nenori nė vienas užsakovas. Dėl to talpintojai turi teisę reikalauti įdėti mažai nuorodų nedideliame 300-500 žodžių straipsnyje.

Kitas reikalas yra tas, kad ta pati nuoroda yra dedama ant skirtingų raktinių žodžių. Google fiksuoja tik pirmąją nuorodą. Jei tekste yra daugiau nuorodų į tą pati puslapį, jos tiesiog ignoruojamos. Tokiu būdu nebėra jokio tikslo pridėti daugiau nei vienos nuorodos į tą patį užsakovo puslapį.

„Nofollow“ ir „dofollow“ nuorodos

Kartais SEO straipsnyje gali būti naudojamos nuorodos, kurių Google neturėtų sekti ir kažkaip vertinti. Tokiu atveju dedamas „nofollow“ atributas. Kode jis atrodo štai taip:

<a href=”https://puslapis.lt” rel=”nofollow”>Nofollow nuoroda</a>

Paprastai tokios nuorodos yra dedamos ant iliustracijų kreditų (autoriaus, datos, autorinių teisių ženklelio, teisų pavadinimo ir t.t.). Taip pat jos naudojamos reklaminėms tekstinėms nuorodoms (affiliate links), kurios fiksuoja paspaudimus. Jei naudojate adresų trumpintuvus (tai pravartu, kai duodate nuorodą į Google Docs dokumentą ar PDF failą, nes fiksuoja paspaudimus), ant tokių adresų irgi galima dėti „nofollow“ atributą.

Tokiu atveju Google supranta, kad jūs nepageidaujate suteikti jokios vertės tam puslapiui.

Kliento nuoroda SEO straipsnyje yra vadinama „dofollow“. Iš tiesų, joks kodas nededamas, nuoroda yra paprasta, tik nepažymėta jokia sąlyga Google botams. Tokia nuoroda yra vertinga visais atžvilgiais.

Nuorodos vieta straipsnyje

Ar svarbu, kurioje vietoje straipsnyje yra dedama nuoroda? Seniau buvo manoma, kad nuoroda, kaip ir pagrindinis raktinis žodis, turėtų būti straipsnio pradžioje, pirmame arba antrame paragrafe. Yra teorija, kad tokia praktika buvo reikalinga dar tada, kai Google robotai skaitydavo tik tam tikrą kiekį kodo. Jei kodo per daug, jį nukirpdavo ties tam tikra simbolių riba, dėl ko straipsnio pabaigoje esanti nuoroda galėjo būti neperskaityta. Dabar šis reikalavimas nėra niekuo pagrįstas, nes Google robotas skaito ir gana didelius puslapius, jau nekalbant apie 300-500 žodžių apimties straipsnį.

Jokio skirtumo, kurioje vietoje yra nuoroda. Google supras ir ją įvertins vienodai.

Idealus SEO straipsnių nuorodų paketas

Ir pabaigai, kaip atrodo idealus nuorodų paketas SEO straipsnyje:

  1. Ant tikslaus raktinio žodžio esanti nuoroda į vidinį užsakovo puslapį.
  2. Brandinė arba „plika“ nuoroda į pagrindinį užsakovo puslapį.
  3. Nuoroda ant tikslios frazės į vidinį puslapį.
  4. Nuoroda ant bendrinio žodžio į didelio autoriteto puslapį (Wikipedija, Derfi ir t.t.).

Toks nuorodų paketas būdingas kokybiškam turiniui, tad jei SEO straipsnis tokiu apsimeta, nereiktų pamiršti ir atitinkamų nuorodų.

P.S. Jei įdedate Youtube vaizdo klipą, įsideda ir dar viena išeinanti nuoroda, tiesa, greičiausiai „nofollow“, tad jaudintis dėl to visiškai nereikia.

Exit mobile version