SEO straipsniai – tai vienas iš efektyviausių būdų gauti atgalinių nuorodų į jūsų puslapį ir užsitikrinti aukštas pozicijas Google paieškoje.
Šiame puslapyje sužinosite viską apie SEO straipsnius be jokių pagražinimų, stereotipų ir bobučių plepalų, kuriuos mėgsta platinti kai kurie SEO specialistai. Makaronus atgal į lėkštę – pradėkime pasakoti tiesą apie SEO straipsnius.
Kas yra SEO straipsnis?
SEO straipsnis yra nedidelės apimties kūrinys, skirtas interneto žiniasklaidos leidiniams – asmeniniams ir profesiniams tinklaraščiams, regioninei ir respublikinei žiniasklaidai, socialiniams tinklams, forumams. Literatūrinis žanras – esė. Tai subjektyvus straipsnio autoriaus minčių ir patirčių dėstymas tam tikra tema.
Išskirtinis SEO straipsnio bruožas – reklaminis tekstas ir tikslas. SEO straipsnis aprašo tam tikrus reiškinius arba produktus, kuriais yra prekiaujama versle. Kitaip tariant – reklamuojamos paslaugos, produktai. Rečiau reklamuojamos asmenybės (tai jau reputacijos valdymo sritis, kuria užsiima RsV verslas), organizacijos.
SEO straipsnis skiriasi nuo reklaminio straipsnio tuo, kad taikomas pasyvaus reklamavimo metodas, kai reklama nėra brukama per prievartą (pull ads). Dažnai neminimas net užsakovo įmonės pavadinimas, kad nebūtų sukeliama neigiamų asociacijų, kurias dažnai sulaukia tiesioginės reklamos (push ads).
Kerinis SEO straipsnio objektas yra raktažodis, kuris aktualus užsakovui. SEO straipsnio tikslas – reklamuoti raktažodį, nebūtinai užsakovo prekės ženklą.
Kam ir kodėl rašomi SEO straipsniai?
SEO straipsnių tikslas – reklamuoti raktažodį, ne prekės ženklą.
Pastaruoju metu ši tendencija keičiasi ir tampa nebe tokia griežta. Dabar reklamuojamas ir raktažodis, bet kartu ir prekės ženklas, tačiau prioritetas skiriamas raktažodžiui. Dėl to SEO straipsnis gali būti apie paslaugą, kurią teikia tam tikros srities įmonės, tarp kurių yra ir įmonė „ABC“. Vadovaujantis tokiu principu išlaikomas ir kitas SEO straipsnių bruožas – neįkyri tiesioginė reklama. SEO straipsnyje kalbama apie paslaugą, tačiau neaukštinamas konkretus paslaugos teikėjas.
Kam viso to reikia?
SEO straipsniai yra rašomi ne plačiajai skaitytojų auditorija, ne konkrečiai auditorijai (pavyzdžiui, statybininkai, siuvėjai, inžinieriai, moksleiviai), bet Google robotams. Jie skenuoja straipsnio tekstą ir jame esančias nuorodas. Vienas iš Google reikalavimų – geriau vertinti nuorodas iš SUSIJUSIO turinio puslapių, todėl SEO straipsnis rašomas būtent apie užsakovo sritį.
SEO straipsnių tikslas yra reklamuoti nuorodas, dėl kurių keičiasi pozicijos Google paieškoje. Išskirtinis SEO straipsnių bruožas yra ne tik raktažodis, bet ir nuorodos į užsakovo puslapį. SEO straipsnis be nuorodos praranda visą prasmę, jis nebegali būti vadinamas „SEO“.
SEO straipsniai yra rašomi ne žmonėms, bet Google paieškai, sumaniai išdėstant raktažodžius ir įterpiant nuorodas į užsakovo interneto svetainę, siekiant manipuliuoti paieškos rezultatais.
SEO straipsnių kokybės reikalavimai
Jei jau SEO straipsniai yra rašomi Google robotams, kurie yra tam tikros tekstą skenuojančios programos, o ne gyvi žmonės, tai aukšta straipsnio kokybė nėra būtina. Juk jo tikslas – pateikti raktažodžius ir nuorodas tematiškai su užsakovo veikla susijusiame turinyje.
SEO straipsniai nepasižymi įdomiais pavadinimais, įžvalgomis, kelių šaltinių informacijos palyginimu, kas būdinga kokybiškai publicistikai. Sukuriama savotiška iliuzija, kad toks straipsnis yra naudingas vartotojui. Iš tiesų jis parašytas paviršutiniškai, bendrais bruožais, dažnai remiantis viešai prieinama enciklopedine informacija.
Kartais pasitaiko malonių išimčių ir bandoma ieškoti būdų, kaip informaciją išdėstyti naudingai. Nepaisant to, dėl teksto stilistikos dedama mažai pastangų. Tokiu būdu SEO straipsniai dažnai parašyti itin prastu stiliumi, juose gausu gramatinių ir kalbos bei stiliaus klaidų.
SEO straipsniai yra žemesnės kokybės, nei žiniasklaidoje sutinkama publicistika, todėl jie kainuoja nedaug.
SEO straipsnių apimtis
SEO straipsnių apimtis Lietuvoje prasideda nuo 300 žodžių. 300-500 žodžių apimties SEO straipsniai yra pigiausi. Tokios apimties visiškai pakanka norint išplėtoti temą. Išsamiai tema gali būti išnagrinėta didesnės apimties – 500-700 žodžių – straipsniuose. Kadangi tokių straipsnių kokybė yra aukštesnė, jie SEO straipsniais dažnai nebevadinami, nors ir atlieka tas pačia funkcijas – sukurti panašios tematikos turinį, akcentuoti raktinius žodžius, įterpti nuorodas.
200-300 žodžių SEO straipsniai sutinkami retai. Jie dažnai yra parašyti ne SEO straipsnių rašytojų, bet pačių nuorodų iniciatorių.
Google niekada nėra nurodžiusi, kokios apimties turėtų būti kokybiškas turinys. Dėl to sakyti, kad 300 ar 500 žodžių straipsnis yra Google reikalavimas – negalima. Tokius reikalavimus nustatė SEO specialistai arba tekstų rašytojai.
Kiek nuorodų gali būti SEO straipsnyje?
Yra paplitusi nuomonė/reikalavimas, kad SEO straipsnyje turėtų būti ne daugiau, kaip 2 išeinančios nuorodos. Tokį stereotipą palaiko SEO specialistai, nors Google niekada nėra nurodžiusi nuorodų limito, ar kitokio skaičiavimo. Pagrindinis Google reikalavimas – nuorodos turi būti į SKIRTINGUS šaltinius (kaip ir yra įprasta žiniasklaidoje). Tokiu būdu, nuorodos turi būti į skirtingus užsakovo puslapius, o ne į vieną ir tą patį.
Jei straipsnyje yra kelios VIENODOS nuorodos, įterptos ant to paties ar skirtingo raktinio žodžio, Google robotai fiksuoja ir vertina tik pirmąją nuorodą. Kitos vienodos nuorodos yra ignoruojamos, todėl teršti jomis straipsnį yra netikslinga.
Google taip pat teigiamai vertina ir vidines nuorodas į kitus puslapius tame pačiame puslapyje, tačiau viskas priklauso nuo leidinio, kuriame publikuojamas SEO straipsnis, galimybių. Jei nėra išskiriami susiję straipsniai automatiškai, galima tekste įdėti susijusio straipsnio nuorodą papildomai. Ši praktika Lietuvoje gana reta, nes kyla papildoma rizika dėl nuorodų vertės sumažinimo privačiuose tinklaraščių tinkluose (PBN – Private Blog Network).
SEO straipsnio formatavimas
Kadangi SEO straipsniai kokybe „neblizga“, teksto formatavimui skiriama nedaug dėmesio. Be reikalo. SEO straipsnis Google yra suprantamas, kaip susijusio turinio puslapis. Jei jis tvarkingas, gerai suformatuotu tekstu, reiškia jis aukštos kokybės ir greičiausiai naudingas skaitytojui. Tokiu būdu gerai suformatuotas straipsnis atitinka Google kokybės reikalavimus, nors konteksto prasme jis ir nėra aukščiausios kokybės, liaudiškai kalbant, „praktiškai neskaitomas“.
Kaip formatuoti SEO straipsnį?
Kokybiškai suformatuotas tekstas yra tada, kai jame yra keletas dėmesį užkabinančių vietų, padedančių atrasti svarbiausias teksto vietas. Dėmesį užkabina (triggers) šie elementai:
- Nuorodos;
- Pajuodintas arba pasviręs tekstas;
- Sąrašas (kaip šiuo atveju) arba numeruotas sąrašas;
- Lentelė;
- Antraštė, išskirta didesniu šriftu (H1, H2, H3 yra vidiniai HTML kodai, nebūtinai nustatantys tam tikrą šrifto dydį)
- Iliustracija;
- Įterptas vaizdo klipas
- Įterptas trečiųjų šalių turinys: socialinių tinklų įrašai, Google dokumentai, formos ir t.t.
Formatavimo elementai padeda skaitytojui, skenuojančiam tekstą, greičiau suprasti, apie ką jis yra ir padėti nuspręsti, kuriai pastraipai turėtų būti skiriama daugiau dėmesio. Tai šiuolaikinio teksto skaitymo ir suvokimo esminiai principai, kuriuos Google įvertina.
Reiktų atkreipti dėmesį, kad su formatavimu nereiktų persistengti, nes Google robotai skenuoja ne pagrindinę, o mobiliąją puslapio versiją, kurioje vaizdas gali būti rodomas skirtingai.
Kur SEO straipsniai yra publikuojami
SEO straipsniai yra publikuojami interneto puslapiuose ir leidiniuose, kurie nepriklauso straipsnių iniciatoriams. Tai reiškia, kad jie turėtų būti publikuojami skirtinguose domenuose, nei užsakovo. Kartais SEO straipsnius mėgsta įsidėti ir patys užsakovai, tačiau dėl kokybės skirtumų, toks tekstas nelabai padeda auginti įmonės reputaciją.
SEO straipsniai publikuojami:
- Straipsnių kataloguose. Tai bendro pobūdžio ir tematikos internetiniai leidiniai, kuriuose straipsnius publikuoja vienas ar keli autoriai. Straipsniai surūšiuojami pagal skirtingas kategorijas.
- Nišiniuose tinklaraščiuose. Tai tam tikros tematikos interneto leidiniai, rašantys išskirtinai tik tam tikra tematika, pavyzdžiui, automobilizmas, statybos ir remontas, maisto gamyba, verslas ir ekonomika, sveikata, grožis ir mada, technologijos, socialinės problemos ir t.t.
- Asmeniniuose tinklaraščiuose. Tai tam tikram autoriui priklausantis leidinys, kuriame jis publikuoja savo nuomonė tam tikra tema, arba įvairiomis temomis.
- Regioninėje žiniasklaidoje. Tai tam tikro miesto ar regiono informaciniai portalai, turintys galimybę patalpinti ne savo pačių darbuotojų parengtus straipsnius.
- Respublikinėje žiniasklaidoje. Tai didieji naujienų portalai.
- Socialiniuose tinkluose. Straipsniai gali būti publikuojami ir socialinių tinklų paskyrose (LinkedIn, Facebook, Instagram), tačiau dėl nuorodų publikavimo politikos (uždedamas „nofollow“ atributas), tokių straipsnių vertė yra minimali.
- Verslo informacijos portaluose. Kai kurie verslo informacijos portalai (pavyzdžiui rekvizitai.vz.lt) turi galimybę publikuoti įmonių naujienas, tačiau dėl nuorodų politikos tai nėra itin efektyvu SEO prasme.
SEO straipsnių talpinimas gali būti nemokamas arba gali tekti susimokėti. Tai priklauso nuo leidinio, kuriame publikuojamas straipsnis politikos ir kainodaros.
Kiek kainuoja SEO straipsnis?
SEO straipsnis kainuoja nuo 3 iki 20 eurų. Kaina priklauso nuo to, kas jį rašo, taip pat ir nuo apimties, temos sudėtingumo, raktažodžių, kuriuos straipsnyje reikia panaudoti, kiekio, informacijos paieškai skiriamo laiko ir t.t.
SEO straipsnius rašo labai skirtingi žmonės, su labai skirtinga patirtimi (profesine ir gyvenimiška), todėl kokybės lygis gali skirtis gana drastiškai.
SEO straipsnio patalpinimas kainuoja nuo 2 iki 200 eurų, priklausomai nuo leidinio kainodaros. Nemokamų straipsnių talpinimo vietų Lietuvoje yra nedaug – apie 10-20. Reikia labai gerai įvertinti nemokamų straipsnių katalogų kokybę, kadangi juose gausu dubliuoto turinio, taip pat automatiškai generuoto turinio, kas susilaukia Google nemalonės.
Kaip parašyti gerą SEO straipsnį?
SEO straipsnį parašyti gali net ir specialių lituanistikos mokslų nebaigę žmonės. Tiesa, bazinės lietuvių kalbos žinios yra reikalingos. Yra ne viena SEO straipsnių rašymo formulė, kuri padeda greitai parašyti skirtingos apimties SEO straipsnius.
Kadangi jų parengimo kaina nedidelė, investuoti kelias valandas laiko ryžtasi ne visi ir renkasi tekstų rašytojus, kurie tai gali padaryti greičiau, pigiau ir efektyviau.
Taip pat aktyviai naudojamas ir dirbtinis intelektas ChatGPT, kuris yra skirtas turinio generavimui. Ši tendencija ateityje tik stiprės, kadangi dirbtinis intelektas lietuviškus tekstus jau rašo visisai neblogai.