Raktiniai žodžiai SEO straipsniuose

SEO straipsnio pagrindinis tikslas – įkomponuoti vieną ar keletą raktinių žodžių. Ant kai kurių iš jų dedamos nuorodos į užsakovo puslapį. Kaip šis tikslas turėtų būti įgyvendinamas kaip įmanoma efektyviau?

Raktažodžių skaičius tekste

Google patvirtino ne kartą – raktažodžių skaičius tekste nėra nusakomas jokiais procentais ar tiksliais skaičiais. Jei rašydami straipsnį dešimt karų pavartojate raktinį žodį – nieko blogo. Kartais jų tiesiog nėra kuo pakeisti ir taip sumažinti paminėjimų skaičių. Iš kitos pusės žiūrint, straipsnyje reikia paminėti raktažodžius ir tai geriausia padaryti 3 vietose:

  1. Pavadinime. Straipsnio pavadinime raktažodžio reikia dėl dviejų priežasčių: iš pavadinimo paprastai generuojamas adresas, todėl reikia, kad raktažodis atsirastų ir adrese; ant pavadinimo uždedamas H1 atributas, pagal kurį Google sprendžia, apie ką iš tikrųjų yra straipsnis.
  2. Tekste. Tekste reikia bent vieno raktinio žodžio. Kartu su pavadinimu ir adresu jie duoda Google suprasti, apie ką yra straipsnis.
  3. Paragrafo pavadinime. Jei straipsnis yra suskirstytas paragrafais su pavadinimais, labai tikėtina, kad tie paragrafų pavadinimai bus su H2 arba H3 atributais. Tai Google papildomai suteikia informacijos, kas svarbu tekste. Tokie paragrafo pavadinimai su raktiniu žodžiu jam tik dar labiau patvirtina, kas svarbu ir ką reiktų akcentuoti puslapyje.

Trečioji vieta yra aktuali ilgesniems straipsniams, kuriuos reikia papildomai formatuoti, kad ilgiau būtų išlaikomas skaitytojo dėmesys. Tai kokybiško SEO straipsnio bruožas.

Kai straipsnis ilgas, galima atitinkamai sužaisti su raktažodžių versijomis. Sakykime, rašome straipsnį apie kreditus. Žodis „kreditai“ atsiduria straipsnio pavadinime ir įžangoje, tada viename iš 3 paragrafų pavadinimų. Tuo tarpu kituose dviejuose paragrafų pavadinimuose galima panaudoti susijusius raktinius žodžius ar frazes, pavyzdžiui, „greitieji kreditai internetu“ bei „Kada kreditai išduodami neturintiems darbo?“.

Raktažodžių rūšys

Paprastai rašytojams yra gana tiksliai suformuluojama užduotis ir duodamas konkretus raktinis žodis, kurį reikia panaudoti tekste. Bet kartais duodama laisvė. Ką tada daryti? Čia praverstų bendros žinios apie raktažodžių rūšis. Jų yra kelios:

Bendriniai raktažodžiai

Tai vieno ar dviejų žodžių raktiniai žodžiai, nusakantys reklamuojamo objekto esmę. Pavyzdžiui, „kreditai“, „nuoma“, „drabužiai“. Tokie raktiniai žodžiai yra labai bendriniai, todėl ant jų dėti išeinančias nuorodas ne visada yra tikslinga. Tiesiog per ilgai užtrunka jų optimizavimas.

Tikslūs raktiniai žodžiai

Tai dviejų ar trijų žodžių raktažodžiai, kurie gana tiksliai atspindi reiškinio esmę. Pavyzdžiui, „greitieji kreditai“, „automobilio nuoma“, „vyriški drabužiai“. Tai dažniausiai ieškomi raktažodžiai, todėl daugelis užsakovų bando dirbti su jais. Tai reikalauja gana daug pastangų, todėl šių raktažodžių SEO kampanijos nėra itin efektyvios.

Išplėstiniai raktažodžiai

Tai trijų ar net penkių žodžių raktažodžiai, tiksliai nusakantys raktažodžio savybes. Pavyzdžiui, „greitieji kreditai studentams“, „automobilio nuoma Kaune“, „kokybiški vyriški drabužiai internetu“. Šiuos raktažodžius rekomenduojama rinkis tuo atveju, kai norima greitų rezultatų iš SEO kampanijos. Tie, kas nepatingi įvesti tokius raktažodžiui greičiausiai jau yra apsisprendę pirkti.

Raktažodžių frazės

Tai klausimai ar teiginiai, kuriuose yra raktiniai žodžiai. Pavyzdžiui, „kaip išduodami greitieji kreditai studentams“, „Kiek kainuoja automobilio nuoma Kaune?“, „Kokybiški vyriški drabužiai laisvalaikiui“. Šiuos raktinius žodžius rekomenduojama pasitikslinti įvedant į Google paiešką. Tada Google duoda pasiūlymų, kaip ieškoti. Jei tokie raktiniai paminėti tekste, o kitiems žmonėms Google irgi siūlo ieškoti tokių pačių frazių, yra labai didelė tikimybė, kad tokie puslapiai bus labai aukštai paieškos rezultatuose.

Nesusiję raktažodžiai

Tai žodžiai, kurie yra bendriniai ir niekaip nesusiję su raktiniais žodžiais. Pavyzdžiui, „spausk čia“, „skaityti toliau“, šiame puslapyje“, „čia“ ir t.t. Google juos irgi vertina pakankamai gerai, todėl nereiktų jų bijoti tekste. Ypač, kai straipsnis prigrūstas raktažodžių ir kvepia persistengimu optimizuojant (overoptimizing).

„Brandiniai“ raktažodžiai

Tai raktažodžiai, kurie yra susiję su užsakovo ar kitais prekės ženklais, pavadinimais, vietovardžiais. Pavyzdžiui „Jūsų įmonė, UAB“, „jusupuslapis.lt“. Rekomenduojama šiuos raktinius žodžius panaudoti tekste, nes tada Google labai greitai juos susieja su įmone, apie kurią rašote ir suteikia jai papildomų pliusų. Persistengti nereikėtų, nes kitaip toks straipsnis bus palaikytas spamu ir nuorodos jame nuvertintos.

Adresai

Plikas adresas su raktažodžiu yra vertinamas tiesiog kaip nuoroda, bet ne kaip raktinis žodis, kad ir kaip SEO specialistai norėtų, kad būtų kitaip… Paradoksalu, bet tokios nuorodos yra vertinamos geriausiai, todėl straipsnio pabaigoje galite drąsiai paminėti visą nuorodą.

Raktažodžiai straipsnyje neturėtų nustelbti teksto ir pagrindinės minties. Dėl to jų visų sukišti nebūtina. Ar yra koks „sveikas“ santykis? Oficialiai jo nėra, tačiau neoficialiai SEO specialistai sutinka, kad vienas raktažodis 100 žodžių atrodo pakankamai natūraliai. Kai straipsnis didelis, galima pamaišyti kelių rūšių raktažodžius, taip jis neatrodys labai reklamiškas ir SEO. Kartais toks tikslas iškeliamas rašytojui, kuriam būna sunku susitvarkyti su reikalavimais panaudoti tam tikrus raktažodžius ir paversti tekstą skaitomu.

Ar galima SEO straipsnį rašyti be raktažodžių?

Prisiminkime SEO straipsnio tikslus: sukurti teminį puslapį, panaudoti tam tikrus raktažodžius ir įterpti nuorodas į užsakovo puslapius. Jei nenaudosime raktažodžių, vargu, ar galėsime sukurti tematiškai susijusį puslapį.

Pavyzdžiui, rašydami apie drabužius nelabai galėtume dėti nuorodos į autoserviso puslapį net neminėdami, kad iš autoserviso vyras grįžo purvinais drabužiais. Tiesiog tokia nuoroda nebūtų itin vertinga, nors viskas įmanoma.