SEO straipsnio pagrindinis tikslas – įkomponuoti vieną ar keletą raktinių žodžių. Ant kai kurių iš jų dedamos nuorodos į užsakovo puslapį. Kaip šis tikslas turėtų būti įgyvendinamas kaip įmanoma efektyviau?
Raktažodžių skaičius tekste
Google patvirtino ne kartą – raktažodžių skaičius tekste nėra nusakomas jokiais procentais ar tiksliais skaičiais. Jei rašydami straipsnį dešimt karų pavartojate raktinį žodį – nieko blogo. Kartais jų tiesiog nėra kuo pakeisti ir taip sumažinti paminėjimų skaičių. Iš kitos pusės žiūrint, straipsnyje reikia paminėti raktažodžius ir tai geriausia padaryti 3 vietose:
- Pavadinime. Straipsnio pavadinime raktažodžio reikia dėl dviejų priežasčių: iš pavadinimo paprastai generuojamas adresas, todėl reikia, kad raktažodis atsirastų ir adrese; ant pavadinimo uždedamas H1 atributas, pagal kurį Google sprendžia, apie ką iš tikrųjų yra straipsnis.
- Tekste. Tekste reikia bent vieno raktinio žodžio. Kartu su pavadinimu ir adresu jie duoda Google suprasti, apie ką yra straipsnis.
- Paragrafo pavadinime. Jei straipsnis yra suskirstytas paragrafais su pavadinimais, labai tikėtina, kad tie paragrafų pavadinimai bus su H2 arba H3 atributais. Tai Google papildomai suteikia informacijos, kas svarbu tekste. Tokie paragrafo pavadinimai su raktiniu žodžiu jam tik dar labiau patvirtina, kas svarbu ir ką reiktų akcentuoti puslapyje.
Trečioji vieta yra aktuali ilgesniems straipsniams, kuriuos reikia papildomai formatuoti, kad ilgiau būtų išlaikomas skaitytojo dėmesys. Tai kokybiško SEO straipsnio bruožas.
Kai straipsnis ilgas, galima atitinkamai sužaisti su raktažodžių versijomis. Sakykime, rašome straipsnį apie kreditus. Žodis „kreditai“ atsiduria straipsnio pavadinime ir įžangoje, tada viename iš 3 paragrafų pavadinimų. Tuo tarpu kituose dviejuose paragrafų pavadinimuose galima panaudoti susijusius raktinius žodžius ar frazes, pavyzdžiui, „greitieji kreditai internetu“ bei „Kada kreditai išduodami neturintiems darbo?“.
Raktažodžių rūšys
Raktažodžiai straipsnyje neturėtų nustelbti teksto ir pagrindinės minties. Dėl to jų visų sukišti nebūtina. Ar yra koks „sveikas“ santykis? Oficialiai jo nėra, tačiau neoficialiai SEO specialistai sutinka, kad vienas raktažodis 100 žodžių atrodo pakankamai natūraliai. Kai straipsnis didelis, galima pamaišyti kelių rūšių raktažodžius, taip jis neatrodys labai reklamiškas ir SEO. Kartais toks tikslas iškeliamas rašytojui, kuriam būna sunku susitvarkyti su reikalavimais panaudoti tam tikrus raktažodžius ir paversti tekstą skaitomu.
Ar galima SEO straipsnį rašyti be raktažodžių?
Prisiminkime SEO straipsnio tikslus: sukurti teminį puslapį, panaudoti tam tikrus raktažodžius ir įterpti nuorodas į užsakovo puslapius. Jei nenaudosime raktažodžių, vargu, ar galėsime sukurti tematiškai susijusį puslapį.
Pavyzdžiui, rašydami apie drabužius nelabai galėtume dėti nuorodos į autoserviso puslapį net neminėdami, kad iš autoserviso vyras grįžo purvinais drabužiais. Tiesiog tokia nuoroda nebūtų itin vertinga, nors viskas įmanoma.