Vienas iš kokybiško turinio reikalavimų, kurį mini praktiškai visi ekspertai, rašantys apie SEO tendencijas yra atraminis turinys. Negirdėjote tokio? O angliškas terminas „Pillar content“ girdėtas?
Pasitarėme su protinguoju ChatGPT ir šį „bokšto turinį“ arba „turinio bokštą“ dabar vadinsime atraminiu turiniu, kadangi jis gana tiksliai nusako tokio turinio principą: vienas pagrindinis turinio vienetas turi keletą atraminių turinio vienetų, kurie jį palaiko, papildo ir pagerina pozicijas Google paieškoje.
Bet pradėkime nuo to, kas tai yra, jei dar nežinote.
Kas yra Pillar content – atraminis turinys?
Pillar content (liet. pagrindinis arba atraminis turinys) – tai išsamus, giliai temą nagrinėjantis turinio vienetas, kuris tampa pagrindu platesnei turinio strategijai. Šis turinys apima pagrindinę temą, pateikia visapusišką informaciją ir veikia kaip centras, sujungiantis su kitais susijusiais turinio vienetais (pavyzdžiui, tinklaraščio įrašais, straipsniais, Youtube video klipais, socialinių tinklų įrašais ar vadovais), kurie gilinasi į konkrečias temas.
Pagrindinės atraminio turinio savybės:
- Išsamumas ir autoritetingumas. Apima pagrindinę temą plačiai, atsako į dažniausiai užduodamus klausimus.
- Ilgos formos turinys. Paprastai viršija 2 000 žodžių, pateikia detalią informaciją ir kontekstą.
- Struktūruotas turinys. Turinys suskirstytas į aiškias dalis su antraštėmis ir poskyriais.
- Vidinės nuorodos. Nuorodos į susijusį, smulkesnį turinį, kuris gilina konkrečias temas.
- SEO optimizacija: Skirta užimti aukštas pozicijas paieškos sistemose pagal pagrindinius raktinius žodžius.
- Ilgalaikis turinys. Aktualus ilgesnį laiką, retai reikalauja atnaujinimų.
Atraminio turinio (pillar content) tipai:
- Išsamūs vadovai. Pavyzdžiui, „Išsamus vadovas apie skaitmeninę rinkodarą“.
- Kaip tai padaryti. Žingsnis po žingsnio instrukcijos, pvz., „Kaip sukurti verslo planą“.
- Resursų rinkiniai. Įrankių, šablonų ar nuorodų kolekcijos.
- Teminiai klasteriai. Centrinis straipsnis, jungiantis kelis susijusius tinklaraščio įrašus ar straipsnius.
Atraminio turinio nauda:
- Pagerina SEO. Padeda paieškos sistemoms geriau suprasti svetainės struktūrą ir autoritetą.
- Gerina vartotojų patirtį. Pateikia visą informaciją vienoje vietoje.
- Didina srautą ir įsitraukimą. Skatina lankytojus ilgiau likti svetainėje.
- Stiprina prekės ženklo autoritetą. Pozicionuoja svetainę kaip savo srities ekspertą.
Ar SEO straipsniai gali būti atraminio turinio dalimi?
Kaip jau supratote, atraminis turinys yra sudarytas iš dviejų rūšių turinio – pagrindinės dalies, kurioje išsamiai viskas aprašoma ir atraminių dalių – straipsnių, kurie paaiškina įvairius neaiškius momentus, susijusias temas, pateikia klausimus-atsakymus ir t.t.
Tie straipsniai neturi reikalavimo būti nei itin dideli, nei super optimizuoti – tiesiog aprašomi tam tikri dalykai išsamiau. Tam gali būti naudojamas ir SEO straipsnio formatas.
Beje, šis straipsnis taip pat yra atraminis, nes palaiko pagrindinį turinį – read.lt/seo-straipsniai . Pagrindiniame puslapyje galite rasti nuorodą į šį straipsnį.
Ar dabar aiškiau, kaip tai veikia?
Pastrateguokime: kaip galėtų atrodyti jūsų atraminis turinys (pillar content)
Viskas daroma gana paprastai. Jums reikia paprasto plano, kurį ChatGPT gali padaryti akimirksniu.
Kad atraminio turinio kampanija būtų sėkminga, reikėtų bent 7-10 atraminių straipsnių pagrindiniam turiniui. Aišku, vėliau reiktų straipsnius papildyti, atnaujinti, gal net pridėti naujų. Tokiu būdu būtų kuriamas itin kokybiškas ir naudingas turinys vartotojui.
Techninė dalis?
Viskas labai paprasta. Jei turite tinklaraštį, sukurtą WordPress turinio valdymo sistema, viską padaryti galite itin paprastai, tam jokie programavimo darbai nereikalingi. Sukuriate Puslapį norimu pavadinimu. Tai bus jūsų pagrindinis turinys.
Tada sukuriate 7-10 tinklaraščio įrašų. Juos priskirkite vienai kategorijai, kad lengviau būtų parodyti visus vienu metu. Iš tų tinklaraščio įrašų nuorodos turi vesti į pagrindinį puslapį. Taip pat ir iš pagrindinio puslapio gali eiti nuorodos į straipsnius, nors tai ir nėra būtina.
Paspildomai galima sukurti dar 10 straipsnių susijusiomis temomis ir publikuoti juos SEO straipsnių kataloguose ar tematiniuose leidiniuose. Aišku, su nuorodomis tiek į atraminius straipsnius, tiek į pagrindinį puslapį. Viskas, lieka laukti rezultatų.
Išbandykite atraminio turinio kampaniją, jei turite nenaudojamą domeną, kurį tiesiog peradresuojate į savo įmonės svetainę. Jums tai beveik nieko papildomai nekainuos, o rezultatai gali būti labai efektyvūs ilguoju periodu.