SEO straipsnių kokybės dilema: kaip rasti aukso viduriuką

SEO straipsnius rašyti gali praktiškai kiekvienas. Reikia žinoti keletą gudrybių ir 300-500 žodžių straipsnis parašomas per valandą. 5 dienos per savaitę ir galima nesunkiai paruošti 5 straipsnius. Bet ar jie bus kokybiški? O SEO straipsniai privalo būti kokybiški, ar pakanka tik raktažodžius pridėti į per Google Translate išverstą tekstą?

Pasidalinsiu savo asmenine nuomone. Ji tikrai nesutaps su kitų SEO straipsnių rašytojų nuomone.

SEO straipsniai yra žemos kokybės raštliava

Keikite mane kolegos, kaip tik norite, dėkite į šuns dienas, unfollowinkite Facebooke, bet tai, ką pasakysiu yra faktas:

90 proc. lietuviškų SEO straipsnių yra žemos kokybės. 50 proc. – šūdų šūdas, liaudiškai tariant…

Ar pats rašau tokius. O taip, prisipažįstu – tikrai rašau, nors kaip įmanoma stengiuosi, kad to daryti nereikėtų.

Kokybiški SEO straipsniai yra vos 10 proc. arba vienas iš dešimties. Jie publikuojami regioninėje žiniasklaidoje, o kartais tokius straipsnius klientas paprašo įsidėti pas save.

Bet kodėl?

SEO straipsnių kokybė žema, nes

  • Dauguma rašytojų neturi lituanistinio ar žurnalistikos išsilavinimo. Tai smarkiai apriboja jų saviraiškos galimybes, naujų tekstinių stilių paiešką.
  • Rašytojai yra jauni, SEO straipsniai jiems galimybė papildomai užsidirbti po pamokų ar studijų. Jaunas rašytojas – mažai gyvenimiškos patirties – SEO straipsniai paviršutiniški.
  • Maža kaina. Kai klientas siūlo 3 eurus už 300 žodžių straipsnį, jam galima skirti geriausiu atveju iki 30 minučių. Kad per valandą parašytum bent du tokius straipsnius, o per 3-4 valandas uždirbtum 18-24 eurus. Ir čia neskaičiuojant mokesčių, kuriuos moka visi pagal individualią veiklą dirbantys rašytojai (-30 proc., nuo uždirbtos sumos eina mokesčiams, jei nėra etatinių darbo santykių).
  • Dideli kiekiai straipsnių lemia tokias situacijas, kai rašytojas tiesiog išsisemia ir pradeda rašyti tą patį per tą patį net nejausdamas. Tai tampa rutina, o rutininis darbas niekada nepasižymi aukšta kokybe. Žmogus – ne robotas, jam reikia iššūkių. Kai rašai 10-tą straipsnį apie automobilių nuomą arba naujus butus Vilniuje, paskutiniai straipsniai būna pirmųjų dviejų kopijos.
  • Neaiškūs reikalavimai. SEO tekstų rašytojams dažnai nėra pateikiama daug medžiagos ar reikalavimai, kaip turi būti parašytas straipsnis. Dėl to nėra aukštos motyvacijos stengtis, nes iki pat galo neaišku, ar toks tekstas tiks iš viso…
  • Per daug raktinių žodžių. Kartais klientas pateikia ilgą raktažodžių sąrašą ir paprašo juos sukišti į tekstą. Tada tekstas išeina praktiškai neskaitomas. Daug kam net kyla įtarimas, kad tai Google Translate vertimas.
  • Google Translate – puikus būdas generuoti straipsnius. Eini į kokį užsienietišką straipsnių katalogą ir verti. Tada pataisai stilių, pridedi kelis sakinius su reikiamais raktažodžiais. Prie tokio straipsnio užtrunki daugiausiai 15 minučių. Reikia kitos šios straipsnio versijos? Verti iš anglų į prancūzų, tada į vokiečių ir tik tada į lietuvių. Tekstas gaunasi jau skirtingas 😉
  • Įsitikinimas, kad tai SEO straipsnis automatiškai numuša bet kokį norą rašyti gražiau, geriau, įdomiau. Juk jo niekas neskaitys, tai kam plėšytis?..

Ar gali SEO straipsniai būti kokybiški?

Taip, tikrai gali ir tai esu ne kartą įrodęs. Aišku, jie tada turėtų būti kur kas geriau apmokami, nes tada atsiranda papildoma motyvacija.

Kokybiškas SEO straipsnis yra gražiai suformatuotas. Jis turi iliustraciją ar net kelias. Taip pat galima įterpti ir Youtube video klipą. Svarbu, kad tekstas būtų su sąrašais, pastraipų pavadinimais, pajuodintu ar pasvirusiu tekstu. Visai, kaip šis straipsnis, kurį taip pat galima pavadinti SEO straipsniu.

Kokybiškas SEO straipsnis nėra perkrautas raktažodžiais. Jie naudojami ne vardininko linksniu, o natūraliai. Taip pat jokių šveplų frazių be lietuviškų raidžių. Tiesiog taisyklingas ir gražus tekstas internetui. Kuo jis išskirtinis? Interneto tekstas turi būti paprastai skaitomas, jame visa informacija pateikta nesudėtingomis frazėmis, šiek tiek privengiant tarptautinių ir akademinių žodžių. Tekstas turi būti suprantamas devintokui. Nebent tekste aprašinėjami moksliniai darbai. Kitais atvejais jis turi būti pritaikytas skaitytojui. Google dirbtinis intelektas vertina teksto skaitomumą, todėl per daug sudėtingas, ilgais sakiniais ir pastraipomis parašytas tekstas gali būti prasčiau reitinguojamas.

Kokio paprastumo turi būti tekstas? Sakinyje – ne daugiau 20 žodžių. Pastraipose – iki 5 tokių sakinių. Taip jis yra lengviau skaitomas ir suvokiamas.

Kokybiškas SEO straipsnis turi nuorodų į vidinius puslapius ar kitus straipsnius, taip pat ir išorinių nuorodų į patikimus šaltinius, pavyzdžiui Delfi.lt naujieną, ar Wikipedia.org straipsnį. Išeinančių nuorodų skaičius nėra ribojamas, todėl 2-3 kokybiškos nuorodos nepakenks. Ypač tada, kai dedama „plika“ nuoroda į kliento puslapį kur nors straipsnio apačioje.

SEO straipsnio pavadinimas turėtų būti įdomus, gal net ir „clickbaitinis“. Dabar paprastai panaudojamas raktinis žodis su pora papildomų žodžių ir viskas. Google supranta, apie ką tas straipsnis ir pajėgus rasti raktinį tekste. Pavadinimas turėtų intriguoti ir gauti daugiau paspaudimų, nei įprasta.

Dar vienas momentas – kokybiškais straipsniai įprasta dalintis socialiniuose tinkluose. Google tai irgi žino, todėl nereiktų patingėti geresnių straipsnių pasidalinti kur nors LinkedIn, Twitter, Instagram ar Facebook socialiniuose tinkluose. Google tai bus papildomas signalas, kad straipsnis yra įdomus ir naudingas, reiškia ir kokybiškas.

Norite kokybiškesnio SEO straipsnio? Duokite jį paskaityti kolegai – jis tikrai ras, ką pataisyti…

P.S. Pamenate, rašėme apie SEO straipsnių rašymo be patirties formules? Štai jums 4 formulė – parašykite savo asmeninę nuomonę apie aprašomą objektą. Tai tikrai įdomus ir nekasdieniškas straipsnis, rašytojai savos nuomonės neperša…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *